סה”כ 28 שאלות
0 מתוך 28 שאלות הושלמו
שאלות:
כבר השלמת את המבחן בעבר. לכן אינך יכול להתחיל אותו שוב.
המבחן נטען…
עליך להתחבר או להירשם כדי להתחיל את המבחן.
אתה חייב להשלים קודם את הבאים:
0 מתוך 28 שאלות נענו נכון
הזמן שלך:
זמן חלף
השגת 0 מתוך 0 נקודה(ות), (0)
נקודה(ות) שקיבלת: 0 מתוך 0, (0)
0 שאלות פתוחות בהמתנה (נקודה(ות) אפשרית(יות): 0)
מהי רוח יחסית (מדומה) ?
למה גורמת הטיה גדולה של הספינה ?
הרוח מזרחית, אתה בדרכך מלימסול (קפריסין) לחיפה בקורס °135 באיזה זווית מקורבת נושבת הרוח על ספינתך (מפנה וזווית לרוח ביחס לחרטום הספינה) ?
אתה שט בקורס 090, הרוח צפונית, דרגה 4 בסולם בופור (ספינת שני תרנים). מה תהיה השפעת נשיאת המפרשים על התקדמותך ועל ההיגוי (הספינה מאוזנת מבחינת לחצים) ?
באיזה זווית לרוח היאכטה בסכנה של מהפך בלתי מבוקר?
אילו אמצעים מהרשומים מטה עוזר לנו לדעת שהמפרשים מכוונים כראוי להפלגה בקדמית?
כיצד יהיו מכוונים המפרשים כאשר היאכטה מפליגה בקדמית חדה?
הינך מפליג בספינת מפרש בכיוון 300, הרוח הינה צפונית בעוצמה של 10 קשרים והינך מעוניין לשנות את כיוון ההפלגה לקורס מה הפעולה היעילה ביותר שתבצע ?
רוח של 10 קשרים נושבת מכיוון דרום בדיוק. אתה שט בקורס 205, ההגה רפה וקשה לך לשמור כיוון. מה הסיבה לכך ?
כיצד תשפיע הורדת אחד המפרשים על ספינה בעלת 2 תרנים המפליגה במערך מלא ברוח צד?
(הספינה מאוזנת מבחינת לחצים)
ספינתך “קצ’”, אתה מפליג בגבית, כמעט מלאה, רוח של 20 קשר וגלים מאחור. ההגה האוטומטי מתקשה בשמירת הקורס, מהי הסכנה במצב זה ?
בהפלגה (בספינה בעלת 2 תרנים) ברוח צד, חשת בנטייה חזקה של ספינתך “לעלות”, כיצד תגיב מבחינת מפרשנות ?
אתה מפליג בקורס 225, הרוח האמיתית מגיעה מכיוון NE, מד הרוח מראה 12 קשרים, מהירות הספינה 12 קשר, מהי עוצמת הרוח האמיתית הנושבת באזור ?
כיצד משפיעה הטיה על הספינה
מהו המשפט הנכון ביותר ביחס למצבים הבאים בהפלגה עם מפרשים ?
מהו המשפט הנכון בהתייחסות לסיבוב או לחיזור (מהפך) ?
אתה מפליג מול הרצליה בקדמית חדה, הרוח שאתה מרגיש על פניך היא רוח חזקה מאוד, לאחר ירידה לרוח גבית, הרוח שאתה מרגיש נחלשה. הסיבה לכך ?
בעת הפלגה ברוח צד חלשה, במפנה ימני, עלייך לבצע סיבוב נגד הרוח. כיצד תנהג ועל מה תקפיד ?
הנך מפליג בספינת מפרש בכיוון °120, הרוח הינה מערבית בעוצמה של 30 קשרים, הינך מעוניין לשנות את כיוון ההפלגה לקורס ° 060. מה הפעולה היעילה והבטוחה ביותר שתבצע ?
מה מתאר נכונה את המצב היחסי שבין הרוח לחרטום בעת הפלגה עם מפרשים בלבד?
אתה מפליג בקורס ˚225, הרוח האמיתית מכיוון NE, מד הרוח מראה 0 קשרים, מהירות ספינתך 12 קשרים, מהי עוצמת הרוח האמיתית הנושבת באזור?
הרוח דרום-מערבית, אתה בדרכך מלרנקה לחיפה בקורס 150º, באיזו זווית ומפנה לערך נושבת הרוח על ספינתך ? (ביחס לחרטום הספינה).
ספינתך “קצ’” מפליגה ברוח גבית מתחזקת, במערך מפרשים מלא. מהירות הרוח האמיתית 20 קשרים. החלטת להקטין את שטח המפרשים, כיצד תפעל ?
מהו המשפט הנכון ביותר ?
אתה מפליג בעזרת מנוע בקורס 180⁰. הרוח האמיתית היא צפונית, מד הרוח מראה 12 קשרים, מהירות ספינתך 12 קשרים, מהי עוצמת הרוח האמיתית הנושבת באזור ?
מהו המשפט הנכון ביותר ?
מהו הכיוון המקורב של הרוח האמיתית בעת שמד הרוח בספינתך מציג רוח דרומית ואתה שט מערבה ?
הרוח מכיוון מזרח בדיוק (בעוצמה של 9 קשרים) אתה שט במפרשים בקורס 125⁰ וקשה לך לשמור על קורס ההפלגה. מה עשויה להיות הסיבה האפשרית ביותר לכך ?